Slovak Press Watch

Friday, September 13, 2002:

Špekulácia FNM s dlhopismi 2: Tomáš Kmeť (bývalý analytik Slovenskej Sporiteľne) ma upozornil na ďalší problém s včerajším článkom v SME:

„Bez poznania detailov nech bol kurz v 1998 cca 19.5 SKK/1DEM. Ak fondu Slávia Capitál dala 117mil. DEM (cca 2.3mld Sk) a potom jej vrátili späť o 7 mesiacov 2.5mld Sk, tak to predstavuje úrok menej ako 20% ročne, čo je na 1998 OK...Nech boli tie zmenky akokoľvek vyplatené (neviem, ako to je s poplatkami a úročením atď.), nie je mi jasné, odkiaľ nabrali tých prešustrovaných 321mil... Ak to majú zdokladované, tak by som ocenil viac detailov a možno sa zamyslel nad možnými alternatívami FNM v tom čase.”

Ináč SME dnes opäť vyťahuje škandál na HZDS (údajné
tunelovanie DMD Holdingu). Aj tentoraz ide o prípad len v stave vyšetrovania, a SME ho dostala tajnými kanálmi. Keďže idú voľby, bol by som obzvlášť opatrný s vyťahovaním takýchto prípadov. Jasná je predsa motivácia polície, ktorá je pod tlakom ukázať výsledky pod Dzurindovou vládou. Článok zistenia vyšetrovateľov považuje za hotové fakty, a svoj názor dáva rovno do titulkov (“Ako bohatli ľudia z HZDS”). Pritom stačilo tie zistenia uviesť bez akýchkoľvek komentárov reportérov, a nechať názor na čitateľa. Mne sa asi podobne ako iným ten prípad zdá jasný (rovnako ako Lexa), ale nevidím dôvod aby novinári v spravodajstve rozhodovali za mňa. Za chvíľu totiž súdy aj vďaka médiám už nik nebude brať vážne, a novinári budú súdiť každého podľa toho, kto im aký materiál podsunie. Prezumciu neviny nikto nebude brať vážne. Áno, súdy nefungujú vždy, spravodlivosť často trpí. Bohatli ľudia z HZDS na DMD Holdingu? Názor novinára si rád prečítam na komentárovej strane.

Aj článok Róberta Kadlečíka v Pravde má titulok s jasným obsahom “Súd prepustí ďalších osem mafiánov.” Mafiánov? Teda akože zločincov? Súd ešte predsa nerozhodol.

Drahé divadlo?:Nové národné divadlo zhltne ešte miliardu,” kričí titulok SME. V článku sa nedozvieme koľko miliárd korún už výstavba stála, takže ťažko povedať, či je ďalšia miliarda veľa, či nie. Autorovi sa stavba evidentne nepáči – “zhltne” je slovo s jasným posolstvom, však?

Volebná príloha SME: je užitočná vec, veľmi sa mi páči volebný test – čitateľ odpovedá na svoje preferované riešenie v rôznych oblastiach (ekonomika, životné prostredie, bezpečnosť, menšiny atď.). Jeho odpovede mu určia, ktorá strana je mu podľa programov najbližšia (kľúč ale online nevidím...). Inak hoci SME tvrdí, že strany vyberala podľa závažnosti a preferencií čitateľov, predsa mi tam KSS a SNS chýbajú. Najmä o KSS a jej programe ľudia vedia minimum. Ak sa dostane do parlamentu, aké veci podporí a aké nie? Jej hlasy ešte môžu byť dôležité pri rôznych sporoch.

Zajtra: Slovak Press Watch nevyjde, ďalšie vydanie v pondelok. Ďakujem za Váš čas a priazeň.

gabriel // 12:25 PM


______________________

Thursday, September 12, 2002:

Polícia vs Ziegler: Titulok Pravdy informuje: „Čo Ziegler objasnil? Nič, tvrdí polícia aj analytici.“ Článok ale neuvádza žiadne oficiálne vyjadrenia polície o Zieglerovi, akurát jeden anonymný zdroj „z bezpečnostných zložiek.“

Matematika: Jozef Sedlák z Pravdy píše o kauze predaja štátneho obilia súkromnými osobami bez povolenia. Ako informuje, kontrola v auguste zistila, že 2.600 ton štátneho obilia chýba. Ale ďalšia previerka ukázala, píše autor, že „štát prišiel dokonca o takmer dvojnásobné množstvo obilia,“ čo by teda znamenalo maximálne 5.199 ton. V úvode článku ale autor hovorí, že štát prišiel „o najmenej 5.400 ton obilia.“ Koľko teda?

Analýza povolebnej situácie: z pera Petra Kundera sa nachádza v Pravde. Tvári sa ale ako spravodajstvo, jej subjektívny charakter naznačuje rovno titulok („Vláda vytvorená len kvôli integrácii nebude mať dlhé trvanie“). Podobný problém má aj jeho kolegyňa Xénia Makarová v článku o slovenských bankách. Kunder taktiež používa citáty neštandardne. Príklad:

„„Práve obsadzovanie ... postov súvisí s rokovaniami o zostavovaní vlády, pretože zvyčajne tvoria akúsi náhradu za ústupky pri rozdeľovaní vplyvu vo vláde,“ pripomínajú analytici.“

Všetci analytici povedali presne to isté? Tak kto to vlastne povedal?

Korektor v SME: mal včera asi voľný deň. Preklepy (napr.„mangát“ namiesto magnát, „Dzrurinda“ namiesto Dzurinda, „netrasparentnosť“ namiesto netransparentnosť) dopĺňa aj chyba faktická (minúta ticha v New Yorku nebola o 8.42 miestneho času, ale 8.46).

Kauza alebo nie?: Juraj Javorský v SME píše o údajnom špekulovaní predstaviteľov FNM za Mečiarovej vlády s peniazmi fondu Ako z článku vyplýva, ide len o podozrenie polície, trestné stíhanie asi začaté nebolo, neviem teda, na koľko hodnotná informácia to je. Titulok ale už berie podozrenie za fakt – „Nemali dlhopisy, špekulovali.“ Dvaja spomínaní obvinení nedostali v článku priestor na vyjadrenie. Podobne subjektívny titulok má článok Tomáša Kurtanského o deblokáciách („Splácanie ruského dlhu je nepriehľadné“). Tvrdí to ale len jeden človek, Alexander Duleba. Andrej Salner ma upozornil aj na titulok „Tretí sektor chce kontrolovať príjmy politických strán.“ Ten je tiež zavádzajúci – ide len o jeden subjekt z množstva inštitúcií v treťom sektore. Ako Andrej vraví, „to je akoby v titulku bolo, že podnikateľský sektor chce predávať valivé ložiská..“

Kadlečíková komisárkou?: Andrej ma upozornil aj na maličkú správu v SME s titulkom „Post komisárky by asi Kadlečíková prijala, “ z ktorej nie je jasné množstvo vecí: kto post komisárky ponúka, kedy, kto o tom rozhoduje, čo ten post obsahuje, aký má plat atď.

Svet „podľa informácií Domina“: Článok Mareka Vagoviča v Domino fórum o výbere dodávateľa systému štátnej pokladnice (platený článok) obsahuje viackrát informácie podložené tvrdením „podľa informácií Domina.“ Čitateľ tak nemá možnosť posúdiť dôveryhodnosť zdroja. Prax západných žurnalistov je ale vyhýbať sa anonymným zdrojom, a ak to nie je možné, uviesť aspoň popis ich práce, pôsobiska či motivácie, ktorú môžu mať v poskytovaní informácii anonymne. Formula „podľa informácii“ ani nepovie čitateľovi, koľko tých zdrojov bolo, jeden či desať? Novinári z Washington Post dokonca musia uviesť vždy príčinu, prečo chce zdroj ostať v anonymite. A malo by ísť o veľmi dôležité kauzy.

Na Slovensku je ale používanie tajných zdrojov bežné (viď dnešné články o Petrovi Zieglerovi). A hoci je Domino fórum názorový týždenník, podľa mňa tým nemá voľné ruky publikovať množstvo informácií z anonymných zdrojov. Výsledkom je veľa reakcíí dotknutých strán takmer každý týždeň, ktoré síce Domino zverejňuje, už nie vlastné stanovisko (teda nevieme, ako to vlastne je), ani prípadnú opravu a ospravedlnenie.

Listy: Konštantín Čikovský z Trendu nesúhlasí s mojím včerajším hodnotením článku Trendu o kampani NATO (rubrika Listy). Reakcie sú veľmi vítané, ďakujem.
gabriel // 12:52 PM


______________________

Wednesday, September 11, 2002:

Úplatky v starobincoch: Barbora Tancerová v SME v ináč pekne spracovanej téme o sociálnej starostlivosti o starých uvádza vetu: „O korupcii pri umiestňovaní starších ľudí do domovov a penziónov sa hovorilo už za socializmu a úplatkárstvo funguje dodnes.“ Ďalej autorka popisuje formy úplatkov. Čitateľ sa ale dôkazu nedočká (prieskum verejnej mienky?, názor zainteresovanej osoby?). Aká je teda tá korupcia dnes?

Vyššie poistné: Jana Brondošová v SME píše, že „Chybu štátu zaplatia znovu motoristi“ vo vyššom povinnom poistnom. Aká je ale tá chyba štátu? Že nepýtal viac v minulosti, preto vznikla diera v účtovníctve Slovenskej poisťovne. Teda motoristi len zaplatia viac preto, lebo pred pár rokmi zaplatili menej. Taktiež nerozumiem slovu „znovu“ v titulku. Článok neuvádza, za aké chyby štátu v minulosti už motoristi raz platili.

Obchody s cukrom: vraj zakrývali naháňanie ziskov obchodníkov, tvrdí titulok článku Attilu Lovásza v SME. To je ale konkrétny názor človeka citovaného v texte, teda titulok bez uvedenia autora názoru zavádza.

Tajomný Ziegler: Pravda informuje (nie online), že Peter Ziegler, údajný poskytovateľ pôžičky na dom Vladimíra Mečiara, sa nenachádza v českom ani slovenskom obchodnom registri. SME ale informuje, že Peter Ziegler sa tam nachádza. Zdá sa, že pravdu má SME – tu je dôkaz pre SR a tu pre ČR. Andrej Salner tiež poukazuje na to, že Pravda sa tvári, ako keby agentúre SITA v ničom neverila. Slovká „vraj“ a „údajne“ dokonca používa aj pri opise Zieglera, s ktorým sa redaktor/ka SITA stretol.

Výstava vs cirkev: Oľga Prekopová v Pravde vnucuje svoje názory čitateľom v článku o rozhodnutí cirkvi stiahnuť svoje obrazy z výstavy, do ktorej podľa cirkvi nepatrili. Výstavu označuje reportérka ako „nepochybne zaujímavý projekt“ a názory cirkvi nepriamo prirovnáva ku „skostnatenej dogmatickej optike.“ Výsledkom je nepochybne zaujatý článok.

Extrémne nízke ceny akcií: V hlavnom článku Trendu o dopade 9/11 udalostí spred roka na americkú ekonomiku ("Zlo pred rokom zaskočilo USA") tvrdia autori Roman Schōnwiesner a Ján Záborský, že „ceny akcií sa nachádzajú na extrémne nízkych úrovniach.“ Aká je definícia extrémne nízkej úrovne? Mnohí renomovaní ekonómovia naopak tvrdia, že americké akcie sú aj napriek pádu v historickom porovnaní stále nadhodnotené, teda že sú stále na extrémne vysokých úrovniach. Ide o zjavne subjektívny názor, ktorý by mal byť v spravodajskom článku niekomu pripísaný.


Vládna kampaň za NATO: je témou dvoch článkov Sylvie Pálkovej v Trende. Vláda jednak kampaň financovala priamo reklamou v médiách, ako aj dávaním grantov pre mimovládne organizácie (MVO), vysvetľuje autorka. Škoda, že nikto zo spolupracujúcich MVO priestor v článku nedostal. Takto nie je celkom jasné, ako autorka dospela k titulku „Slovenské mimovládne organizácie sa za podporu aliancie nehanbia.“ Nehovoriac o tom, že MVO sú stovky organizácií, a takéto zovšeobecňovanie je dosť problematické.

Právo na súkromie či alibi pre novinárov: Jeden z čitateľov, sám známy bývalý novinár (ktorý nechce byť menovaný), nesúhlasí s mojou obhajobou práva obvinených zo zločinu na nezverejňovanie plného mena (pozri vydanie Slovak Press Watch minulý piatok nižšie). Jeho hlavným argumentom je, že písaním iniciálok si novinári vytvárajú alibi, aby ak nakoniec vysvitne, že XY je nevinný, novinári sa o tom už nemusia zmieňovať, veď aj tak neuverejnili jeho plné meno a neublížili mu. Okrem toho argumentuje, že z iniciálok to tí najbližší aj tak budú vedieť, takže skrývanie plného mena obvinenému veľmi nepomôže (nehovoriac o skratkách ako sú I.L., či z včerajšieho SME aj privatizér Karol M a veľkopodnikateľ Jozef M.)

Čo sa týka poslednej výčitky, aj pre mňa I.L. vyznieva smiešne. Ale tu by som oddelil verejne činné osoby a od osôb nikým nepoznaných. Na tých prvých sú predsa kladené iné štandardy súkromia (napr.zverejňovanie majetku). A pokiaľ ide aj o čisto súkromné osoby, ochrana ich súkromia sa asi naozaj netýka najbližších príbuzných či priateľov, lebo tí to zistia aj z iných zdrojov, ale skôr „známych“ – vzdialenejších priateľov, obchodných kontaktov, pracovných kolegov.

Ináč západní (najmä americkí) novinári bežne zverejňujú mená obvinených, pretože ich zverejňuje polícia a prokuratúra (určitá debata sa vedie len o obvinených zo sexuálnych trestných činov). V čom je teda Slovensko iné? Podľa mňa je dôležitým faktorom nízka efektívnosť polície a súdov. Vyšetrovanie a vynesenie rozsudku u nás trvá veľmi dlho, a navyše aj potom sú o spravodlivosti spory. Šanca, že nevinní si očistia svoje meno, je preto nižšia ako vo vyspelých demokraciách. Tiež sa mi zdá, že u nás sa obvinenie automatickejšie považuje za vinu, ako je to v krajinách EÚ či USA (nízke právne vedomie občanov). Vyššia ochrana pred nežiadúcou publicitou by teda mohla byť na mieste.

Na druhej strane ak nefungujú súdy, ani ozajstní zločinci nebudú odsúdení a anonymitou v médiách budú chránení pred následkami. Média tak čoraz viac súdia namiesto súdov, viď prípady tunelovania či kriminálnej činnosti podsvetia. Neviem však, či platí argument, že ak noviny zverejnia plné meno obvineného, potom sa mu viac venujú aj pri očisťovaní jeho mena. Je to naozaj tak?

Rozhodnutie, či zverejňovať plné mená ľudí obvinených zo zločinov alebo nie, je teda určite ťažké, a viac problematické, ako som si pôvodne myslel. Snáď najlepším krokom pre médiá je zverejniť a zdôvodniť svoju prax v etickom kódexe, ktorý by bol prístupný napríklad aj na ich webstránkach (pre príklad pozri etické kódexy hlavných amerických denníkov).
Rád privítam a zverejním ďalšie vaše reakcie na túto tému.

gabriel // 1:56 PM


______________________

Tuesday, September 10, 2002:

Vzťah cirkvi a štátu: je témou zaujímavého materiálu o (ne)možnosti zmeny postavenia cirkvi na Slovensku. Autori - Michal Friš a Barbora Tancerová zo SME.

Údajní mafiáni z Košíc na slobode: Tak SME ako aj Pravda tónom spravodajských článkov (SME aj komentárom) naznačujú, že sedem obvinených z vraždy je naozaj vinných, a preto ich prepustenie na slobodu je tragédiou, či rovno ohrozením spoluobčanov. Ako v rozhovore so mnou poznamenal Andrej Salner (bývalý reportér Reuters), ani jeden z novinárov sa nespýtal obvinených základnú otázku, či sa cítia vôbec vinní. Podľa Salnera je problematické tiež označenie „muži podsvetia“ – aká je definícia tohto pojmu? Možno by stálo za to pozrieť sa aj na druhú stránku. Sedem ľudí trčí vo väzení už dva roky bez rozsudku. Čo ak sú medzi nimi aj nevinní? To sa mi zdá väčší škandál ako údajná chyba sudcu. Možno by to stálo za článok, ako to vlastne v našom súdnictve chodí.

Slováci a dovolenkyV lete dovolenkovala len polovica Slovákov,“ informuje nás titulok v SME. Prečo to subjektívne slovko „len“? Článok neukazuje, ako je to inde v krajinách, prípadne ako to bolo na Slovensku v minulosti. Graf v článku k téme od Juraja Javorského ukazuje odpovede respondentov prieskumu na otázku „Ktoré krajiny by ste chceli navštíviť?“ V texte ale autor narába s výsledkami ako keby otázka bola „Kde ste boli na dovolenke toto leto?“ To je asi dosť veľký rozdiel, však? Navyše prieskum Dicio sa konal v druhej polovici augusta, teda asi ťažko naznačuje kompletné výsledky letnej dovolenky. Ešte jeden problém. „Ak dovolenka, tak pri mori, si povedalo 39,3% percenta dovolenkárov,“ píše sa v texte. Tabuľka ale hovorí o čísle 39,8%.

Zlá opozícia: Mirka Horobová v SME informuje o názoroch komisie Aliancie pre podporu Fair Play, ktorí politici či strany a v čom porušili slušné správanie. Zhodou náhod sa do titulku dostali len členovia opozície. Ako ale hovorí text, „fér nehrá“ aj KDH, ktoré sa ako jediné do titulku nedostalo. V článku Daniela Vraždu a Moniky Žemlovej o osobitnom účte ministerstva privatizácie za Mečiarovej vlády by snáď bola vhodná zmienka o tom, čo svedčí o pravosti kópie účtovníckych výkazov, na základe ktorých robia uzávery (veď napríklad jedna z kompromitovaných osôb tvrdí, že ručne sa účtovníctvo určite neviedlo). Ak sa to nedá dôveryhodne potvrdiť, tvrdenia z titulku a podtitulku o kriminalizácii HZDS by asi mali byť len podmienené.

Opravy v školách: Števo Rimaj v Pravde informuje o zániku viacerých stredísk služieb škole v slovenských mestách. Dáva priestor trom ľudom, všetci (súčasní či bývalí) riaditelia týchto stredísk, ktorí vravia, aká je to tragédia, keď tieto strediská zanikajú. Názor mestských vlastníkov, ktorí centrá rušia, sa nedozvieme. A tak článok dostal zavádzajúci titulok „Menšie opravy v školách nebude mať kto vykonávať.“

gabriel // 11:47 AM


______________________

Monday, September 09, 2002:

Tunelovanie vo Vojenských stavbách: je podľa Patricie Ďuriškovej z Pravdy jasná vec, a tak vyznieva aj jej „spravodajský“ článok. Sama autorka vie, ako to v skutočnosti bolo, a tak verí prokurátorovi, respektíve podávateľovi podnetu na prokuratúru, ale už nie sudcovi, ktorý tvrdí, že „neboli dôkazy, že šlo o tunelovanie podniku.“ Komentárová strana je pre takýto článok vhodnejšia.

Schōder víťaz?: V kľúčovom televíznom súboji víťazil Schōder,“ informuje nás titulok Pravdy. Ale hneď prvá veta článku čitateľa zneistí: „Kľúčový televízny súboj...vyznel nerozhodne.“ Na online verzii je titulok i článok už pozmenený v prospech "nerozhodnutej" verzie.

Cirkev a voľby: Michal Friš a Roman Pataj v SME vsunuli do úvodu spravodajského článku o výzve katolíckej cirkvi pre svojich veriacich subjektívny názor: „Katolícka cirkev výrazne zasiahla do predvolebnej kampane.“ Podľa koho? Prečo výrazne? Aký výrazný vplyv to má či bude mať? Subjektívny je aj titulok „Programy nemajú váhu,“ a článok Michala Friša ho dokonca ani veľmi nepodporuje.

Majetkové priznania politikov: V tabuľke (pod textom dole) v SME o prieskume názorov občanov na dôležitosť preukazovania pôvodu majetku u politikov od firmy Dicio sú voliči rozdelení aj podľa priazne stranám. Posledná kolonka sú „strany tretej cesty.“ Smer je jedna, ktoré sú tie ďalšie?

Titulky vs články: Nadpis článku napísaný Dašou Matejčíkovou v SME sa zdá úplne scestný: „Porušuje štátny tajomník obrany zákon?“ Možno sa mýlim, ale mne z textu dosť jasne vyplýva, že Jozef Pivarči zákon neporušuje, lebo cvične lieta buď cez víkendy, alebo cez dovolenku. A ako štátny zamestnanec pre nikoho nepracuje, ale robí si letecký kurz – teda pravdepodobne za to neberie plat. Na to, či plat berie, sa ho ale reportérka ani nespýtala. (A z lietadla Boeing sa stal dvakrát Boening.) Marián Leško v SME asi tiež nechcel povedať, že „Piate voľby už nemusia byť kritické,“ lebo piate sú za dva týždne a v nich „znovu ide o to, o čo išlo vo štvrtých, [teda zbaviť sa extrémistických strán].” Až v tých šiestych to môže byť inak, myslí si Leško, ak som jeho článok správne pochopil.

Anonym v SME: Už dlhší čas sú komentáre k fotkám označené ako Fotoudalosť týždňa v prílohe Ľudia nepodpisované. Niekto sa hanbí za svoj názor?

Vďaka za citát: Vyjadrenia prokurátora Michala Serbina o kauzách SIS a Lexovi v článku SME priľahlom k veľkému profilu prokurátora sa mi zdajú prebraté z rozhovoru v Domino fórum (platený článok). Ale bez udania zdroja, teda primárneho autorstva. Ak sa Serbin vyjadril rovnako aj pre novinárov SME, vopred sa ospravedlňujem za svoje podozrenie.

gabriel // 12:29 PM


______________________


This site is powered by Blogger because Blogger rocks!

Weblog Commenting by HaloScan.com









"I always turn to the sports page first…. They record people’s accomplishments; the front page, nothing but man’s failure."
Earl Warren, former Chief Justice, US Supreme Court, 1968


Hlavny sponzor projektu:
INEKO

Podporuje:
Slovakia Online


O projekte

Listy Citatelov

Komentare

Linky

Kontakt
slovakpresswatch@hotmail.com
Archives
08/04/2002 - 08/11/2002 08/11/2002 - 08/18/2002 08/18/2002 - 08/25/2002 08/25/2002 - 09/01/2002 09/01/2002 - 09/08/2002 09/08/2002 - 09/15/2002 09/15/2002 - 09/22/2002 09/22/2002 - 09/29/2002 09/29/2002 - 10/06/2002 10/06/2002 - 10/13/2002 10/13/2002 - 10/20/2002 10/20/2002 - 10/27/2002 10/27/2002 - 11/03/2002 11/03/2002 - 11/10/2002 11/10/2002 - 11/17/2002 11/17/2002 - 11/24/2002 11/24/2002 - 12/01/2002 12/01/2002 - 12/08/2002 12/08/2002 - 12/15/2002 12/15/2002 - 12/22/2002 12/22/2002 - 12/29/2002 12/29/2002 - 01/05/2003 01/05/2003 - 01/12/2003 01/12/2003 - 01/19/2003 01/19/2003 - 01/26/2003 01/26/2003 - 02/02/2003 02/02/2003 - 02/09/2003 02/09/2003 - 02/16/2003 02/16/2003 - 02/23/2003 02/23/2003 - 03/02/2003 03/02/2003 - 03/09/2003 03/09/2003 - 03/16/2003 03/16/2003 - 03/23/2003 03/23/2003 - 03/30/2003 03/30/2003 - 04/06/2003 04/06/2003 - 04/13/2003 04/13/2003 - 04/20/2003 04/20/2003 - 04/27/2003 04/27/2003 - 05/04/2003 05/04/2003 - 05/11/2003 05/11/2003 - 05/18/2003 05/18/2003 - 05/25/2003 05/25/2003 - 06/01/2003 06/01/2003 - 06/08/2003 06/08/2003 - 06/15/2003 06/15/2003 - 06/22/2003 06/22/2003 - 06/29/2003 06/29/2003 - 07/06/2003 07/06/2003 - 07/13/2003 07/13/2003 - 07/20/2003 07/20/2003 - 07/27/2003 07/27/2003 - 08/03/2003 08/03/2003 - 08/10/2003 08/10/2003 - 08/17/2003 08/17/2003 - 08/24/2003 08/24/2003 - 08/31/2003 09/14/2003 - 09/21/2003 09/21/2003 - 09/28/2003 09/28/2003 - 10/05/2003 10/05/2003 - 10/12/2003 10/12/2003 - 10/19/2003 10/19/2003 - 10/26/2003 10/26/2003 - 11/02/2003 11/02/2003 - 11/09/2003 11/09/2003 - 11/16/2003 11/16/2003 - 11/23/2003 11/23/2003 - 11/30/2003 11/30/2003 - 12/07/2003 12/07/2003 - 12/14/2003 12/14/2003 - 12/21/2003 12/21/2003 - 12/28/2003 01/04/2004 - 01/11/2004 01/11/2004 - 01/18/2004 01/18/2004 - 01/25/2004 01/25/2004 - 02/01/2004 02/01/2004 - 02/08/2004 02/08/2004 - 02/15/2004 02/15/2004 - 02/22/2004 02/22/2004 - 02/29/2004 02/29/2004 - 03/07/2004 03/07/2004 - 03/14/2004 03/14/2004 - 03/21/2004 03/21/2004 - 03/28/2004 03/28/2004 - 04/04/2004 04/04/2004 - 04/11/2004 04/11/2004 - 04/18/2004 04/18/2004 - 04/25/2004 04/25/2004 - 05/02/2004 05/02/2004 - 05/09/2004 05/09/2004 - 05/16/2004 05/16/2004 - 05/23/2004 05/23/2004 - 05/30/2004 05/30/2004 - 06/06/2004 06/06/2004 - 06/13/2004 06/13/2004 - 06/20/2004 06/20/2004 - 06/27/2004 06/27/2004 - 07/04/2004 07/04/2004 - 07/11/2004 07/18/2004 - 07/25/2004 07/25/2004 - 08/01/2004 08/01/2004 - 08/08/2004 08/08/2004 - 08/15/2004 08/15/2004 - 08/22/2004 08/22/2004 - 08/29/2004 08/29/2004 - 09/05/2004 09/05/2004 - 09/12/2004 09/19/2004 - 09/26/2004 09/26/2004 - 10/03/2004 10/03/2004 - 10/10/2004 10/10/2004 - 10/17/2004 10/17/2004 - 10/24/2004 10/24/2004 - 10/31/2004 10/31/2004 - 11/07/2004 11/07/2004 - 11/14/2004 11/14/2004 - 11/21/2004 11/21/2004 - 11/28/2004 11/28/2004 - 12/05/2004 12/05/2004 - 12/12/2004 12/12/2004 - 12/19/2004 12/19/2004 - 12/26/2004 01/01/2006 - 01/08/2006



TOPlist