Slovak Press Watch

Saturday, September 28, 2002:

Slovensko do NATO: Je fajn, že sa novinári už viac venujú dopadu volieb na budúcnosť Slovenska. Analýza o šanciach Slovenska vstupu do NATO tímu SME (Friš, Kostolný, Javorský) je preto viac než aktuálna. Veľmi zaujímavým je aj článok o pozitívnych očakávaniach medzinárodných finančných trhov.

Johnson v Drukose: Bývalý americký veľvyslanec USA na Slovensku Ralf Johnson už nebude v dozornej rade Unikomfortu, firmy, ktorá prednedávnom odkúpila niektoré aktivity Drukosu, informuje malý článok SME (od agentúry SITA). Nadpis ale hovorí, že „Ralf Johnson už nebude v Drukose.“ On v Drukose ani nebol, či áno?

Ak ANO dostane ministra kultúry: šlo by o jasný konflikt záujmov, tvrdia niektorí analytici v článku Mirky Horobovej v SME. Prečo? Lebo ministerstvo kultúry má na starosť mediálnu politiku, a na čele ANO sú ľudia vlastnícky aj osobne spojení s najsilnejšou slovenskou televíziou Markíza. Ak je ale konflikt záujmov dôvodom nedať niekomu ministerstvo, prečo dávať na starosti menšiny a ľudské práva zástupcovi jednej menšiny? Kto bude strážiť záujem ostatných menšín? Prečo dávať pôdohospodárstvo na starosť osobe z SMK, ktorá bude obhajovať a rozdávať dotácie najmä svojim voličom – pôdohospodárom – často na úkor verejného záujmu všetkých občanov? KDH a školstvo? Podobný problém. Konfliktu záujmov (business vs verejný záujem, ideológia vs verejný záujem, moji voliči vs verejný záujem) pri parciálnych sektoroch sa vôbec nedá vyhnúť. Skôr ide o to, aby potom vláda a parlament pri hlasovaní uprednostnila záujem verejný. Nevidím teda dôvod, prečo by nás človek z ANO na poste ministra kultúry mal veľmi trápiť. Nejde o nič väčší konflikt súkromných a verejných záujmov ako u ktoréhokoľvek iného ministra. Je dobré o možných konfliktoch vedieť, ale pozor by sme si radšej mali dávať pri konkrétnych činoch.

PS Ako to, že u Milana Kňažka nikto nehovorí o konflikte záujmov?

Rozdelenie funkcií v novej vláde: Pravda naďalej čitateľa neinformuje, či informácie o zostavení novej vlády (nie online) sú oficiálne, či len kuloárne, či záujem o posty niekto aj potvrdil, či nie. Výsledkom sú zaujímavé konštrukcie. Príklad:

„ANO kultúra – rokovania sú ešte otvorené
SDKÚ sociálne veci - ?
SDKÚ kultúra – Milan Kňažko? (rokovania sú ešte otvorené)
KDH spravodlivosť – Daniel Lipšic?“


Čo znamená otáznik? Že strana sa nezhodla na kandidátovi? Že kandidát sa ešte nerozhodol? Že Pravda nemá o tom informácie? A čo znamená otáznik spolu s menom a tvrdením, že rokovania sú ešte otvorené? A pri sociálnych veciach s otáznikom, ale bez tvrdenia, že rokovania sú ešte otvorené ide o to, že sú už uzavreté, len Pravda nevie výsledok? A pri ostaných menách sú už rokovania uzavreté? Tak prečo má dopravu Prokopovič, kým v stredu v Pravde ju mal Minárik? Čitatelia musia mať radosť.

P.S. SME v prehľade potenciálnych kandidátov zabudlo na ministerstvo dopravy.

Moratórium na prieskumy: Ak by Vladimír Jancura chcel napísať PR článok pre prieskumné agentúry, asi by sa taký text veľmi nelíšil od dnešného článku „Zrušenie moratória na prieskumy pomôže voličom.“ A agentúram, mohol titulok dodať. V texte nedostali priestor nijaký zástancovia moratória. Snáď ten zákon niekto navrhoval.

gabriel // 1:45 PM


______________________

Friday, September 27, 2002:

Malíková v Rusku: Gabriela Bachárová v Pravde v prvom odstavci článku „Malíková odišla do Ruska, v strane chystajú jej pád“ píše, že Malíková „odcestovala do Ruska za rodinou jej muža..“ O štyri vety ďalej ale už informuje, že Malíková „je údajne v Rusku.“ Nakoniec sa čitateľ dozvie, že „kde sa Malíková presne nachádza, nevedia ani v strane.“ Čo teda naozaj zistila reportérka Pravdy?

Sprostredkovatelia práce: sú podľa Vladimíra Jancuru z Pravdy „pochybní,“ lebo pre záujemcov o prácu z regiónov s nadpriemernou nezamestnanosťou sprostredkúvajú nižšiu mzdu, ako za rovnakú prácu dostáva napríklad Bratislavčan. Prečo by ale mali dostávať mzdu rovnakú, nie je celkom jasné. Majú predsa nižšie životné náklady v mieste bydliska. Ak by mzdy boli rovnaké, menej týchto dochádzajúcich pracujúcich by sa zamestnalo. Tak či tak, ide o slobodný kontrakt, nikto nikoho do podpisu zmluvy s agentúrou nenúti, či áno? Navyše v spravodajskom článku na pol strany nedáva okrem jednej vety agentúram žiadny priestor.

Petícia v Zvolene: bola podľa článku Pravdy podpísaná asi piatimi tisíckami obyvateľov mesta. Vo Zvolene celkovo žije 45.000 ľudí. Prečo teda článok dostal nadpis „Zvolenčania nesúhlasia s výrubom stromov v centre“?

Deň na súde: strávili Michal Friš a Roman Pataj zo SME. Výborná téma, všetci o tom predsa hovoria, ale len málokedy sa dozvieme ako to vlastne bežne na súdoch funguje. Snáď by stálo za to pozrieť sa občas aj na súdy mimo Bratislavy. Podobne reportáže z fungovania nemocníc či vysokých škôl by tiež mohli byť zaujímavé. Fotka na súdnu sieň so stoličkami a počítačom má ale nie veľmi šťastný podtitulok: „Nie vo všetkých súdnych sieňach majú počítač.“ Ozaj? V článku o tom nikto nehovorí. Prečo nepriniesť fotku so súdom bez počítača? Nie je to náhodou tiež neoverené klišé?

Predaj elektrární: Dobrý informatívny článok od Tomáša Kurtanského v SME. Najmä história privatizácií u susedov je veľmi zaujímavá. Pri uvádzaní možných kupcov ale chýba zdroj. Ide o autorove informácie a názory, alebo nejakého nemenovaného analytika?

Pašovanie mlieka: Českí colníci hovoria o pašovaní slovenského mlieka do Čiech, slovenskí výrobcovia to spochybňujú. Titulok článku SME asi viac verí colníkom: „Pašovanie mlieka nepriznali.“ Prečo? Ako vieme, že sa naozaj pašovalo?


gabriel // 1:09 PM


______________________

Thursday, September 26, 2002:

Volebné reportáže: Domino fórum prináša výborné reportáže zo straníckych centrál (články sú spoplatnené online) z minulého víkendu. Zaujímavé detaily (napr. chýbajúci televízor na HZDS) a množstvo zachytených citátov približujú politikov podľa mňa čitateľom často oveľa lepšie ako oficiálne vyhlásenia.

Víno 2002: Pekne spracovaná téma o novej úrode hrozna od Jozefa Sedláka v Pravde. Obsahuje názory viacerých expertov (vrátane dlhšieho rozhovoru), čísla o spotrebe vína porovnávajúce Slovensko s Európou ako aj názor jedného pestovateľa. A dve fajn fotky.

Stavba novej vlády: SME dnes uverejňuje materiál o uvažovaných členoch novej vlády spolu s vysvetlením, že ide o kuloárne informácie. Uvádza aj autorov, ktorí tie informácie zozbierali. Vďaka.

Telekom a nesloboda:Telekomunikácie nechcú všetkým dovoliť slobodne volať,“ informuje titulok článku Tomáša Kurtanského v SME (ako aj Mikuláša Geru v Pravde). Prečo by to ale mali urobiť? Lebo to hovorí zákon, vysvetľuje autor. Mne osobne sa na prvý pohľad ten zákon ako jednoznačný nezdá. To isté vraví Telekomunikačný úrad, teda inštitúcia, ktorá to má presne na starosti – kľúčový rozhodca v spore. A vraj sa na to bližšie pozrie. Takže ST obmedzuje slobodu len podľa zdroja z Asociácie telekomunikačných operátorov, ktorých Tomáš Kurtanský cituje. ST nesúhlasí. ST ako aj Asociácia majú jasné záujmy, a ich názory sú teda predvídateľné a pochopiteľné. Takže tlak by mal smerovať na Telekomunikačný úrad, nie na ST.

P.S. Ani jeden článok čitateľovi nevysvetľuje, aký praktický dopad by rozhodnutie ST malo. Koľko ľudí teda používa len základné balíky (a ak regulátor nerozhodne inak, budú si len títo zákazníci môcť operátora zmeniť) a koľko tie rozšírenejšie? Je to podstatná informácia, lebo bez nej vlastne ani nevieme, nakoľko je tento spor vôbec dôležitý.

Ešte raz povodne: Veľmi zrozumiteľne a presvedčivo s krásnymi grafmi popisuje klimatické zmeny hydrologička Pavla Pekárová zo SAV-ky v prílohe Veda denníka SME. Podľa nej „súčasné častejšie povodne nie sú ... ničím nezvyčajným.“ Výborný príspevok do diskusie o vplyve ľudskej činnosti na prírodu.

Etika v TRENDe: Konštantín Čikovský z TRENDu reaguje na moju včerajšiu poznámku:

„Vysvetlenie postoja TRENDU chýba v texte aj mne. Väčší problém by ale podľa mňa bol, ak by sa niekto z TRENDU na stránkach TRENDU vyjadroval o TRENDE. Preto som sa o to nepokúsil. Pre Vašu informáciu: Kódex je zatiaľ v TRENDE tak, ako prakticky vo všetkých slovenských novinách okrem Pravdy, len zvykový, nie písaný.”

Ja som ináč myslel skôr na nejakú poznámku pod čiarou od redakcie, nie spravodajstvo o sebe, to by bolo naozaj podivné.

Oprava: Reportérom TRENDu je medzi inými Branislav Sobinkovič, nie Bronislav, ako som to včera napísal. Sorry. Ďakujem Konštantínovi Čikovskému za upozornenie.

gabriel // 12:47 PM


______________________

Wednesday, September 25, 2002:

Kto v novej vláde: Pravda pokračuje v špekuláciách o zostavení novej vlády v tabuľke (nie online) bez rozlišovania overených a neoverených zdrojov. Tak sa stalo, že oproti včerajšiemu vydaniu už vraj Zuzana Martináková nebude mať na starosti sociálne veci ale bude snáď podpredsedníčkou parlamentu, Ivan Šimko nebude mať vnútro ale možno spravodlivosť, Daniel Lipšic asi toho ministra spravodlivosti nedostane a ministrom hospodárstva vraj bude Jozef Banáš a nie Robert Nemcsics. Prečo tie zmeny zo dňa na deň? Nové anonymné zdroje, či tie predchádzajúce nemali pravdu? Vysvetlenie nikde. Robí si Pravda z čitateľov dobrý deň? Alebo niekto naivných novinárov využíva na politické hry? SME od denno-denných špekulácii upustilo, a tak je článok Romana Pataja o koaličných rokovaniach vecný a jasný pre každého (online nie je).

Poistné podvody: Xénia Makarová v Pravde pripravila zaujímavý článok o podvodoch pri cestovnom poistení. Bohužiaľ základné tvrdenie v texte i titulku („
Poistné podvody sa množia“) nie je vôbec ničím podopreté – ani číslami, ani citátmi. Naozaj sa množia? Podobný problém má článok kolegu Jozefa Sedláka „Za jablkami čoraz viac do hypermarketov.“ Opäť o tom v texte ani slovo. Navyše sa podľa autora jablká momentálne predávajú za „pomerne vysoké ceny.“ Pomerne k čomu? Jednostranné sú aj titulky Pravdy Na slovenský vidiek ide málo peňazí“ (ide o názor jedného občianskeho združenia) a „Do parlamentu sa dostali len štyria nestraníci“ (čo to znamená „len“? Ako to bolo doteraz? 100 nestraníkov v politickej inštitúcii NRSR je tak akurát?).

Odmeny pre sudcov za Lexu: Vanda Vavrová v Pravde väčšinu informácii o podivných odmenách pre sudcov Najvyššieho súdu má overenú a preto článok znie dôveryhodne. Opakom je tá istá informácia v článku Richarda Filipka v SME, založená na anonymných informáciách. Možno sudcovia denník SME embargujú, možno sa autor menej snažil, a možno mal menej šťastia. Dopláca na to čitateľ a verejná diskusia, plná anonymných obvinení.

Finanční žraloci: Tomáš Velecký v SME článku o podozrení o tunelovaní RIF fondu hovorí o firmách Penta, Istrokapitál a J&T ako o „finančných žralokoch“ (bez uvodzoviek). To je nejaký odborný ekonomický termín, alebo populárna nálepka? Prečo tak isto nenazvať aj napríklad ministra Hajnoviča vo vedľajšom článku? Asi ide o subjektívny názor novinára. V spravodajstve.

Fotka dňa: fotka budovy sídla RIFu k článku Tomáša Veleckého má nasledujúci podtitulok:

„Je predpoklad, že tohtoročná úroda kapusty dosiahne rekordné výnosy až 40-50 ton z hektára.“

Len aby sa k rekordnej úrode nedostali tí žraloci.

Mýtus či nie: Aleš Krátky sa sugestívne pýta politológa Grigorija Mesežnikova: „Odkiaľ sa vzal mýtus, že by v pomernom volebnom systéme mala mať opozícia kreslo šéfa parlamentu?" Novinár už vie, že je to mýtus? Ďakujem Andrejovi Salnerovi za upozornenie.

Málo či veľa: Attila Lovász v SME článku o množstve kráv na Slovensku informuje, že „spotreba hovädzieho mäsa je .... v krajine dlhodobo nízka.“ Čo to znamená? Ako pre koho, však? V porovnaní s EÚ, Českom alebo Slovenskom v roku 1948? Podobne nedôsledný je titulok článku Jozefa Prosnana v Trende „V auguste sa predalo málo nových áut.“

Etika novinárov: SPW víta, že sa predsa len niekto venuje problému etiky novinárov – Konštantín Čikovský pripravil zaujímavú tému v Trende. Možno mi chýba niekde v rámčeku informácia, ako sa k tomu stavia sama redakcia Trendu, či sama kódex má, alebo aké pravidlá prijala.

Percentá či body?: Peter Apolen v Trende píše, že „podiel značky Škoda...bol tento rok už o desať percent nižší.“ Ten posun ale je z 54 na 45% trhu, teda podiel je nižší o takmer desať percentuálnych bodov, nie percent.

Podnikajúce školy: Zaujímavú tému priniesol v Trende Bronislav Sobinkovič. Informuje o Technickej univerzite v Košiciach a jej spolupráci s podnikmi. Komerčné využívanie škôl asi ešte bude dôležitou témou nasledujúcich rokov. Škoda, že čísla o miliónoch korún v prínose pre školy nie sú porovnané s ich rozpočtami. Nakoľko je teda momentálne tá spolupráca dôležitá pre samotný chod školy?

Komentáre: Slovak Press Watch by chcel dať priestor pre názory novinárov, mediálnych analytikov či iných osobností na rôzne témy týkajúce sa médií, nielen tlače. Ako prvý vyjadruje svoj názor na vysielanie TV Markíza Michal Németh, filmový kritik a novinár.

gabriel // 1:37 PM


______________________

Tuesday, September 24, 2002:

Špekulácie o novej vláde: Rokovania o novej vláde sú citlivá vec, citujúc Michala Friša v SME „[Politici] sa boja, že keby informácie unikli do médií, nastali by problémy pri vyjednávaní.” Na druhej strane má verejnosť právo vedieť informácie o uvažovaných kandidátoch a rozdelení moci. Ide o závažné informácie. Pravda ale aj SME tak ale robia väčšinou formuláciami “mal by byť” a ”zrejme” či “údajne.” Pri tom niektoré informácie sú vyhlásenia strán, iné len anonymné zdroje. Z článkov novinárov ale ťažko vytušiť rozdiel. SME v titulku informuje, že “KDH chce za predsedu parlamentu Hrušovského.” Sám Hrušovský (a ani Bugár) to ale v článku nepotvrdili, a KDH oficiálne nič nevyhlásilo (aspoň článok o tom nič nehovorí). A ak už ide o anonymné zdroje, aspoň opis prostredia odkiaľ vyšli by bol čitateľovi nápomocný.

Dočká sa čitateľ opravy?: Dnes SME informuje v článku o reakciách DS na voľby informáciu, že za podporu SDKÚ získala strana jednu pätinu štátneho príspevku pre SDKÚ. Včera to bolo v inom článku 25%. Maličkosť, ale oprava a ospravedlnenie je namieste. V poslednom čase aj Pravda aj SME sú oveľa ústretovejšie k zverejňovaniu opráv, ale stále to nestačí. Možno by stálo za to zriadiť na webstránke kolonku opravy, kde sa budú aj tie najmenšie chyby budú opravovať (ako príklad uvádzam stránku The New York Times). Boj o čitateľov by mohol mať aj takúto podobu.

Obľúbená ľavica: Štandardná ľavica chýba, občania by ju však radi volili,” tvrdí titulok článku Gabriely Kaliskej v Pravde. Jednak ide o subjektívny titulok, navyše článok ho veľmi nepodporuje. Že pár percent ľudí s ľavicovou orientáciou radšej volilo SDKÚ znamená, že ľudia by ľavicu radi volili? Skôr analýzou je aj článok Vladimíra Jancuru o osobnostnom zložení parlamentu (“pretrváva nepriaznivý trend v zastúpení žien..” – podľa koho, a aký je ten správny pomer a prečo??).

Upracovaná polícia: Róbert Kadlečík v Pravde informuje o názore šéfa policajtov Zajaca, že inštitút skráteného vyšetrovania spomalí prácu policajtov. Nikto iný priestor nedostal, a tak článok dostal aj jednostranný titulok “Skrátené vyšetrovanie ohrozí výkon policajtov.”

gabriel // 12:32 PM


______________________

Monday, September 23, 2002:

Volebné spravodajstvo: V kvalite a rozsahu u mňa vyhralo SME, naopak prvú stranu má určite lepšiu a krajšiu Pravda (fotka Dzurindu je výborná). V spravodajskej časti Pravda mieša analýzy svojich redaktorov bez označenia, že o analýzy naozaj ide. Monika Žemlová v SME vsúva svoje vlastné názory do popisu povolebnej atmosféry v HZDS („až smiešne vyznievali včerajšie vyhlásenia Kovarčíka s Bacom o tom, že chcú zostaviť novú vládu...Žiak a Tkáč boli realistickejší“). Podľa článku Romana Pataja a Andrey Harmanovej v SME získala DS odstúpením hlasov pre SDKÚ „25 percent zo sumy, ktorú SDKÚ získa od štátu za hlasy voličov“ – minulý utorok ale SME informovalo o jednej pätine. V tom istom článku podľa autorov líder SDA Ftáčnik „dostáva od sympatizantov strany telefonáty, aby to strana nevzdávala a išla ďalej.“ Asi to však povedal len sám Ftáčnik, alebo autori boli pri tých telefonátoch? Takéto vyhlásenia má predsa záujem dávať každý predseda neúspešnej strany. Denník SME zabudol uviesť zdroj výsledkov volieb, Pravde ich má všade pekne označené (chýba však autor fotky šéfa MVK Haulíka, ako aj autor interview s pracovníčkou Amnesty International v zahraničnej časti).

KSS v parlamente: V piatok minulý týždeň Slovak Press Watch komentoval volebnú prílohu v SME aj takto:

„Inak hoci SME tvrdí, že strany vyberala podľa závažnosti a preferencií čitateľov, predsa mi tam KSS a SNS chýbajú. Najmä o KSS a jej programe ľudia vedia minimum. Ak sa dostane do parlamentu, aké veci podporí a aké nie? Jej hlasy ešte môžu byť dôležité pri rôznych sporoch.”

Kým týždenník Trend vo svojom zhrnutí ekonomických programov už v auguste zahrnul aj KSS, denník SME sa tejto strane počas kampane venoval striedmo a Pravda vôbec. Volebné prílohy oboch denníkov o komunistoch neinformovali, na rozdiel od SDA a SDĽ (u SME aj OKS), teda strán, ktoré mali podľa prieskumov počas kampane stabilne nižšie preferencie ako KSS. SME aspoň poskytla čitateľom rozhovor so šéfom KSS a popis dvoch ich mítingov, Pravda ani to. Hoci už 6.septembra priniesla Pravda článok s titulkom “Posledné prieskumy: uspejú aj komunisti?,” v predvolebných rozhovoroch s lídrami strán zaradila SDA a SDĽ, ale už nie KSS.

Čo musí Drukos: Článok Mikuláša Geru v Pravde o predaji Drukosu do zahraničných rúk má normatívny titulok, ktorý navyše nijako nesúvisí s obsahom článku „Drukos musí ľudí vyplatiť.“ Znie to ako predvolebné heslo, aká je jeho informačná hodnota?

Bezcenné akcie Priemyselnej banky: SPP predalo svoje akcie Priemyselnej banky Slovenskej Sporiteľni za korunu, informuje Xénia Makarová v Pravde, hoci malo aj ponuku vraj (ide o anonymný zdroj) za 5 mil. Sk. To znie celkom zaujímavo, že prečo teda za korunu a nie za tých 5 miliónov, autorka to však necháva tak, nepýta sa na to ani hovorkyne SPP, ani nikoho iného. Má ten anonym pravdu či nie? Ak áno, prečo lepšia ponuka nevyhrala? Či nebola lepšia v iných kritériách? Otáznikov je veľa, odpovede chýbajú.

Listy: Analytik Vladimír Vaňo nesúhlasí s mojím komentárom k piatkovému článku Jany Brondošovej v SME o vývoji kurzu koruny (celý list je v rubrike Listy). Tvrdí, že ide o dôležitý trend hodný povšimnutia najmä preto, lebo ľudia ľahko podliehajú panikám, pred voľbami obzvlášť. A rozdiel medzi rokmi 1998 a 2002 je podľa neho veľký. Celkom súhlasím, mne však stále nie je jasné to zdvojenie v zásade rovnakej informácie dva dni po sebe. A hlavne „news peg“ piatkového článku – nepodstatné posilnenie v jeden deň obchodovania – ktorý sa navyše ocitol v titulku vo mne vyvoláva otázky.

gabriel // 12:50 PM


______________________


This site is powered by Blogger because Blogger rocks!

Weblog Commenting by HaloScan.com









"I always turn to the sports page first…. They record people’s accomplishments; the front page, nothing but man’s failure."
Earl Warren, former Chief Justice, US Supreme Court, 1968


Hlavny sponzor projektu:
INEKO

Podporuje:
Slovakia Online


O projekte

Listy Citatelov

Komentare

Linky

Kontakt
slovakpresswatch@hotmail.com
Archives
08/04/2002 - 08/11/2002 08/11/2002 - 08/18/2002 08/18/2002 - 08/25/2002 08/25/2002 - 09/01/2002 09/01/2002 - 09/08/2002 09/08/2002 - 09/15/2002 09/15/2002 - 09/22/2002 09/22/2002 - 09/29/2002 09/29/2002 - 10/06/2002 10/06/2002 - 10/13/2002 10/13/2002 - 10/20/2002 10/20/2002 - 10/27/2002 10/27/2002 - 11/03/2002 11/03/2002 - 11/10/2002 11/10/2002 - 11/17/2002 11/17/2002 - 11/24/2002 11/24/2002 - 12/01/2002 12/01/2002 - 12/08/2002 12/08/2002 - 12/15/2002 12/15/2002 - 12/22/2002 12/22/2002 - 12/29/2002 12/29/2002 - 01/05/2003 01/05/2003 - 01/12/2003 01/12/2003 - 01/19/2003 01/19/2003 - 01/26/2003 01/26/2003 - 02/02/2003 02/02/2003 - 02/09/2003 02/09/2003 - 02/16/2003 02/16/2003 - 02/23/2003 02/23/2003 - 03/02/2003 03/02/2003 - 03/09/2003 03/09/2003 - 03/16/2003 03/16/2003 - 03/23/2003 03/23/2003 - 03/30/2003 03/30/2003 - 04/06/2003 04/06/2003 - 04/13/2003 04/13/2003 - 04/20/2003 04/20/2003 - 04/27/2003 04/27/2003 - 05/04/2003 05/04/2003 - 05/11/2003 05/11/2003 - 05/18/2003 05/18/2003 - 05/25/2003 05/25/2003 - 06/01/2003 06/01/2003 - 06/08/2003 06/08/2003 - 06/15/2003 06/15/2003 - 06/22/2003 06/22/2003 - 06/29/2003 06/29/2003 - 07/06/2003 07/06/2003 - 07/13/2003 07/13/2003 - 07/20/2003 07/20/2003 - 07/27/2003 07/27/2003 - 08/03/2003 08/03/2003 - 08/10/2003 08/10/2003 - 08/17/2003 08/17/2003 - 08/24/2003 08/24/2003 - 08/31/2003 09/14/2003 - 09/21/2003 09/21/2003 - 09/28/2003 09/28/2003 - 10/05/2003 10/05/2003 - 10/12/2003 10/12/2003 - 10/19/2003 10/19/2003 - 10/26/2003 10/26/2003 - 11/02/2003 11/02/2003 - 11/09/2003 11/09/2003 - 11/16/2003 11/16/2003 - 11/23/2003 11/23/2003 - 11/30/2003 11/30/2003 - 12/07/2003 12/07/2003 - 12/14/2003 12/14/2003 - 12/21/2003 12/21/2003 - 12/28/2003 01/04/2004 - 01/11/2004 01/11/2004 - 01/18/2004 01/18/2004 - 01/25/2004 01/25/2004 - 02/01/2004 02/01/2004 - 02/08/2004 02/08/2004 - 02/15/2004 02/15/2004 - 02/22/2004 02/22/2004 - 02/29/2004 02/29/2004 - 03/07/2004 03/07/2004 - 03/14/2004 03/14/2004 - 03/21/2004 03/21/2004 - 03/28/2004 03/28/2004 - 04/04/2004 04/04/2004 - 04/11/2004 04/11/2004 - 04/18/2004 04/18/2004 - 04/25/2004 04/25/2004 - 05/02/2004 05/02/2004 - 05/09/2004 05/09/2004 - 05/16/2004 05/16/2004 - 05/23/2004 05/23/2004 - 05/30/2004 05/30/2004 - 06/06/2004 06/06/2004 - 06/13/2004 06/13/2004 - 06/20/2004 06/20/2004 - 06/27/2004 06/27/2004 - 07/04/2004 07/04/2004 - 07/11/2004 07/18/2004 - 07/25/2004 07/25/2004 - 08/01/2004 08/01/2004 - 08/08/2004 08/08/2004 - 08/15/2004 08/15/2004 - 08/22/2004 08/22/2004 - 08/29/2004 08/29/2004 - 09/05/2004 09/05/2004 - 09/12/2004 09/19/2004 - 09/26/2004 09/26/2004 - 10/03/2004 10/03/2004 - 10/10/2004 10/10/2004 - 10/17/2004 10/17/2004 - 10/24/2004 10/24/2004 - 10/31/2004 10/31/2004 - 11/07/2004 11/07/2004 - 11/14/2004 11/14/2004 - 11/21/2004 11/21/2004 - 11/28/2004 11/28/2004 - 12/05/2004 12/05/2004 - 12/12/2004 12/12/2004 - 12/19/2004 12/19/2004 - 12/26/2004 01/01/2006 - 01/08/2006



TOPlist