Slovak Press Watch

Saturday, October 11, 2003:

Ako fungoval/funguje denník SME?: V rozhovore ($) pre Domino fórum sa bývalý šéf NBÚ Ján Mojžiš vyjadril aj o bývalom novinárovi SME (neskôr Národnej Obrody a Rádia Expres a neskôr zamestnancovi SIS Petrovi Tóthovi):

„Z môjho pohľadu bol poslednou kvapkou komentár Petra Tótha, ktorý napokon nevyšiel. Volal sa Deti Ladislava Pittnera. Tóth v ňom postavil na rovnakú úroveň bývalého šéfa finančnej polície Stieranku a vyšetrovateľa Šáteka, čo bola absolútna nehoráznosť. Šéfredaktor SME Šimečka mi vtedy zavolal a spýtal sa, čo si o tom myslím. Povedal som mu, že ide o zinscenovanú provokáciu. Napokon kvôli tomu stiahol noviny z rotačky.

Kvôli tomu článku?
Áno.

Kedy sa to stalo?
Niekedy na jeseň 2001. V tom čase som bol už šéfom NBÚ.“


Ak sa Mojžiš vo svojom popise nemýli, mám k tomu pár otázok: Bolo či je to v SME bežné kontaktovať vysokého štátneho úradníka (s prístupom k množstvu tajných previerok) a overovať si komentáre svojich novinárov? Prečo Šimečka dôveroval štátnemu úradníkovi viac ako svojmu komentátorovi? A ak Šimečka bol presvedčený už na jeseň 2001, že Tóth je nejaký podvodník, prečo ho držal na komentárovej strane až do augusta 2002, nech ďalej balamutí verejnosť? Či všetky jeho komentáre potom lustroval Mojžiš?

Ešte raz: Pátrať po motívoch Dzurindu odvolať Mojžiša, kontrolovať vzájomné obvinenia z korupcie tých dvoch je absolútna priorita pre novinárov. Ale minimálne reportéri zaoberajúci sa médiami už dávno mali skúmať informovanie o celej kauze v denníku SME, už dávno sa mali pýtať na Tótha, ako aj na vzťahy s Mojžišom či Žiakom. Podobne ako to bolo v nedávnych prípadoch zlyhania BBC či The New York Times, až po tlaku iných médií si tie dva kolosy začali pripúšťať chyby a konať nápravu. Kde je ten tlak, kde sú otázky na SME (Národnú Obrodu, Expres) u nás?

Učitelia vs priemerná mzda na Slovensku: Vanda Vavrová z Pravdy k sporu o navýšenie platov učiteľov píše:

„Učitelia sa ani na budúci rok nepriblížia k priemernej mzde na Slovensku - 14 200 korún. S platom 11 602 korún zaostávajú za ňou skoro o tri tisícky.“

Vavrová uvádza priemery za 2.štvrťrok 2003 za celé Slovensko (v skutočnosti 14.118Sk...) a za všetkých ľudí v školstvo (v skutočnosti 11.604Sk). Školstvo sa ale rovná učitelia PLUS kopa nepedagogických funkcií, väčšinou s nižšími platmi). Posledné čísla o platoch samotných učiteľov sú dostupné len za rok 2002 (pozri štatist. info, časové rady, tabuľka 18 - priemerné platy...., len pedagog. pracovn.). Ich priemer bol 13.407. Premier celého hospodárstva bol 13.511Sk. Teda priblíženie sa stalo realitou už minulý rok (v roku 2001 mali učitelia v priemere o 800Sk nižšie platy ako slovenský priemer). Debatovať o adekvátnej výške platov pre učiteľov je dobré a dôležité. Prečo ale neuviesť korektné čísla?

PS Tá debata o zvyšovaní platov učiteľov v budúcom roku sa netýka vysokých škôl. Bez nich boli priemerné platy učiteľov v roku 2002 približne 13.000Sk.
gabriel // 7:29 PM


______________________

Friday, October 10, 2003:

Dozvieme sa niečo o Govnete?: Už týždeň prešiel od obvinenia na konto premiéra z korupcie ohľadom tendra na Govnet. Prečo ešte stále nevyšiel nejaký článok zhŕňajúci doterajší priebeh, o čo vlastne išlo, aký bol priebeh, aké firmy mali záujem, čo kto kedy o Govnete povedal, atď? Či to si mám naštudovať sám?

Plánovaný predaj SND: SME aj Pravda sa venujú rozhodnutiu vlády predať budovu nedokončeného SND. Zase tam chýba podstata. Na základe čoho sa vláda rozhodla, z akých čísel vychádzala, kde sú jej prepočty, že to bude nevýhodné dostavať? A čo sa zmenilo oproti minulému roku, keď vláda rozhodla o pol miliarde na stavbu na tento rok? Anketa smútiacich hercov a umeleckých manažérov je síce pekná, ale keďže zo stavby aj najviac profitujú, veľa nenapovie.

Problém je aj s mediálnym číslom 3,4 miliardy Sk, ktoré vraj doteraz na stavbu šli. Ide o jednoduché sčítanie investícií za posledných 19 rokov. Lenže to tak nejde, lebo inflácia relatívne ceny menila. Koruna pred 10 rokmi sa rovná viac ako dvom korunám dnes (inak povedané, za korunu dnes si človek kúpi menej ako polovicu tovarov ako za korunu v roku 1993). Preto číslo 3,4mld Sk je veľkým podhodnotením doterajších investícií. Podľa môjho hrubého prepočtu bolo teda preinvestovaných okolo 5mld Sk v dnešných cenách.

PS V komentári Pravdy Jozef Švolík kritizuje rozhodnutie predať budovu divadla aj takto:

„SND čoskoro bude rekonštruovať svoju historickú budovu aj činohernú scénu DPOH. Kde bude hrať potom výpravné operné či baletné opusy? Ponúka sa aj takáto alternatíva - prenajme si priestory v budove na brehu Dunaja, kde pôvodne malo sídliť... A tak peniaze zo štátnej kasy opäť potečú do toľko kritizovanej, dehonestovanej a predraženej novostavby, ktorú však už v tom čase bude zrejme vlastniť súkromná firma. Takže akého šetrenia štátnych peňazí sa to dočkáme?“

Ale ak štát chce prevádzkovať len niektoré činnosti, načo by mal vlastniť celú budovu? To ako keby Švolík napísal, že štátni úradníci potrebujú papier a ceruzky, či stravu, takže štát by mal vlastniť papierne aj farmy, lebo inak dáva zarábať súkromným firmám..

Basic match watch: Daniel Vražda v SME počíta:

"Slovenská pošta sa najmä po vstupe Slovenska do Európskej únie bude musieť postupne prispôsobovať cenám terajších členských štátov, ktoré sú v priemere o polovicu vyššie ako u nás. Priemer poštových sadzieb v krajinách únie je asi 55 eurocentov, kým v kandidátskych krajinách vrátane Slovenska je to 22 až 25 eurocentov."

Teda euroceny sú viac ako dvojnásobné, nie vyššie len o polovicu.
gabriel // 1:50 PM


______________________

Thursday, October 09, 2003:

Čo s nedostavaným divadlom: Jozef Švolík z Pravdy píše:

Vláda Mikuláša Dzurindu ponúkne na predaj novostavbu Slovenského národného divadla. Štát už pritom do nej investoval 3,3 miliardy korún.

Už pritom? Švolík stavia tie dve vety do protikladu. Že predávať je akosi divné, keď sme do toho už toľko dali. Písal som o tom už viackrát: pre rozhodnutie, či sa nejaká investícia oplatí alebo nie, sú minulé náklady celkom nepodstatné. Správna otázka je budúci prínos versus budúce náklady (dostavanie plus údržba). Ak je ten prínos celkovo menší, tak to môžeme rovno aj darovať a budeme na tom lepšie, ako na to stále doplácať.

A pokiaľ ide o preinvestované peniaze, treba ich porovnať s predajnou cenou a ak je cena nižšia, žiadať od politikov vyvodenie zodpovednosti.

Čítanosť denníkov 2: Júlia Kováčová z Pravdy sa vracia k prieskumu čítanosti firmy Median opakovaním tvrdenia, že Pravda je najčítanejším mienkotvorným denníkom. Hovoril som s ľuďmi z Medianu a podľa nich je štatistická odchýlka výsledkov plus mínus 1,2 percentuálneho bodu.

Teda prieskum vlastne zistil, že čítanosť Pravdy je medzi 7,9 až 10,3% ľudí, SME medzi 7,4 až 9,8%. Tie intervaly sa z dvoch tretín prekrývajú, čiže v skutočnosti SME môže mať aj vyššiu čítanosť ako Pravda. Prakticky vzaté sú na tom oba denníky rovnako, podobne ako v prvom prieskume roka.

Inak viacerí oslovení komentujú zhoršenie vlastných výsledkov letnou sezónou. Ale na to je medziročné porovnanie, čím sa eliminuje takýto vplyv. Takéto čísla v článku chýbajú.

Ešte citát dňa z ankety– reakcia na výsledky prieskumu čítanosti:

Alexej Fulmek, šéf vydavateľstva Petit Press:
Som spokojný, lebo naša čítanosť stúpla. Vzhľadom na možnú štatistickú chybu považujem náš výsledok za rovnocenný s denníkom Pravda.


Takže nárast (z 8,4 na 8,6%) je reálny, ale porovnanie s konkurenciou (8,6 vs 9,1%) je vlastne v norme chyby...

Kde hrá Hakan Sukur?: Kolega Dušan Zachar do mňa hučí, že Sukur hrá v Galatasaray, a už nie v Blackburn Rovers, ako o tom píše Rastislav Hríbik v SME.
gabriel // 4:38 PM


______________________

Wednesday, October 08, 2003:

Basic math watch: Martin Jaroš z Pravdy približuje čitateľom vývoj inflácie:

„Podľa Štatistického úradu SR v septembri stúpli ceny o pol percenta. Znamená to, že napríklad priemerný nákup, ktorý stál v auguste tisíc korún, v nasledujúcom mesiaci zdražel o 50 Sk.“

A nie náhodou o päť korún??

PS Len pre pripomenutie: Na školácke matematické či iné faktické chyby upozorňujem kvôli dvom veciam. Jednak, aby si to niekto všimol, lebo takéto veci sa zvyknú šíriť po médiách ako chrípka a nakoniec aj do odborných debát. Ale aj tak by mi faktické chyby až tak nevadili, keby sa novinári poctivo opravovali, a tak by mali čitatelia dôveru k informáciám, ktoré dostávajú na tanier. Lenže to väčšinou nerobia.

Len pre porovnanie žurnalistickej kultúry: tentoraz stĺpček tlačového ombudsmana (kontaktná osoba medzi čitateľmi a novinami s pravidelným miestom v novinách) kanadského Toronto Star kritizuje vlastné noviny za chyby v číslach a uvádza nedávne príklady.

Hra na čítanosť: SME dnes prináša upravenú správu TASR:

„Najčítanejším slovenským denníkom ostáva Nový Čas, ktorý má 25 percent čitateľov. Na druhom mieste sú denníky Pravda (9,1 %) a SME (8,6 %), po zaokrúhlení podľa metodiky prieskumu oba s 9 percentami čitateľov.“

Denník Pravda nič nezaokrúhľuje a vyhlasuje sa za najčítanejší mienkotvorný denník...Vzhľadom na štatistickú chybu je však článok SME presnejší, sú na tom vlastne rovnako.

Zaujímavé však je, že výsledky toho predposledného prieskumu ($) boli v SME pre istotu nezaokrúhľované, keďže to dopadlo naopak (SME 8,4%, Pravda 8,0%) a SME sa tak vyhlásil za najčítanejší mienkotvorný denník. Veselo to propagoval vo svojich inzerátoch (viď napr. posledné číslo TRENDU, str.88).

Poučenie pre čitateľa je celkom jednoduché: čím viac sa spravodajstvo týka vlastných súkromných záujmov médií a jej novinárov, tým väčšia pravdepodobnosť poloprávd a zavádzania. Otázne ostáva, ako ďaleko v spravodajstve tieto ich záujmy siahajú.

Sociálny fenomén Power Point: Môj známy Tomáš Bella zo SME má veľmi zaujímavý a pekne napísaný článok o vnímaní sveta cez optiku Power Pointu.
gabriel // 3:19 PM


______________________

Tuesday, October 07, 2003:

Ako sa konflikt záujmov riešil v Slobodnej Európe: Milan Žitný, redaktor Rádia Slobodná Európa, sa dlho venoval práci SIS a bezpečnosti vôbec. Momentálne už o nich nepíše. Na moju otázku prečo, mi napísal:

Je to predsa základne pravidlo, o ktorom hádam netreba písať, každý ho má ovládať. Keďže moje meno sa vyskytlo v skupinke - nech už to je hoci i blud, zrodený v nejakej chorej hlave - nemôžem písať o veciach, ktoré s tým súvisia. Nebol by to voči verejnosti v danej chvíli korektný prístup. Mohla by oprávnene namietať, že môj pohľad nie je nezaujatý a ja jej to v danej chvíli nemám ako vyvrátiť.

Je to čosi podobné, ako keď som pred časom vysvetľoval predsedovi Rady STV M.Slovákovi, že mal konflikt záujmov, keď bol zároveň aj externým tvorcom v STV a poberal od nej honoráre, a keď ústredný riaditeľ vyplácanie zmrazil na určitý čas, predseda Rady sa voči tomu ohradil. Vysvetľoval som mu, že on nie je v Rade za hereckú obec, aj keď bol ňou navrhnutý, ale že je tam na to, aby zastupoval záujmy verejnosti ako celku.

Podobne ak redaktori Markízy podali na ministra vnútra V.Palka žalobu, nemôže nikto z nich - teda z tých, ktorí žalobu podali - informovať o činnosti ministra. To sa potom týka každého, kto žalobu podal, takže ak je medzi nimi napr. niekto z vedúcich vydania, z výroby a pod., nemôže TV MA ani vysielať takéto príspevky.


Aj pre mňa sú to ideálne riešenia, ale nie vždy sú najmä z praktických príčin (prípad Šimečku ako šéfredaktora) možné. Druhé najlepšie riešenia bývajú o tom, aby o konflikte verejnosť vedela, a teda aby bola dostatočne ostražitá. V prípade Šimečku ako údajného člena skupinky to SME myslím robí dostatočne, spor KDH vs Markíza je snáď tiež dosť známy. Prípad priateľstva so Žiakom a Mojžišom je však aj pre verejnosť hmlistý a vedením SME nevysvetlený. Trpí tým dôveryhodnosť denníka.

Pochybnosti Blaira o Iraku: Včera Pravda uviedla
krátku správu TASR:

„Blair pochyboval o irackých zbraniach

LONDÝN - Britský premiér Tony Blair zavádzal verejnosť, dva týždne pred vojnou v Iraku pripustil, že Irak nemá použiteľné zbrane hromadného ničenia. Vo svojom denníku, z ktorého zverejnil výňatky včerajší The Sunday Times, to tvrdil Robin Cook, bývalý minister zahraničia.“


Podobne aj SME, citujúc správu ČTK:

„Blair v súkromí: Irak nemá chemické zbrane

LONDÝN - Britský premiér Tony Blair pred vojnou proti Iraku v súkromí priznával, že Irak nemá žiadne chemické zbrane, ktoré by bol schopný rýchlo rozmiestniť. Na verejnosti však vyhlasoval opak. Tvrdí to bývalý minister zahraničia Robin Cook vo svojej knihe, z ktorej včera uverejnil úryvky denník The Sunday Times.
Blairov bývalý minister zahraničia píše, že mnoho členov vlády na schôdzkach kritizovalo zapojenie do vojny, ich počínanie dokonca prirovnáva k vzbure. Cook odišiel z vlády krátko po začatí vojny, s ktorou nesúhlasil. „


Články hovoria o závažnom obvinení. Kde je reakcia Blaira? Fajn, cez víkend sa to nestihlo. Lenže už včera na obed vyšla v BBC správa, že Blair považuje Cookove tvrdenia za absurdné. Naše noviny mlčia, kohože to už zaujíma, čo hovorí obvinený.

PR pracovné cesty: Firmy si radi vylepšujú imidž na verejnosti cez novinárov – napríklad pozývaním na rôzne pracovné cesty na náklady firmy. Novinár tak stráca časť nezávislosti. Na druhej strane má lepší prístup k informáciám ako od stola. Najlepším riešením konfliktu je všetky pracovné cesty si platiť. V predposlednom čísle The Economist je pri článku o malárii v Mozambiku a o úlohe nadácie Gatesovcov v boji proti nej uvedené upozornenie:

Our correspondent travelled with Bill and Melinda Gates to Mozambique at The Economist’s expense.

Platenie však nie je, najmä u nás, vždy možné. V takých prípadoch je slušné sa čitateľom o sponzorovaní svojej cesty zmieniť. Ako napríklad Martin Jankovič v TRENDE:

Účasť na tlačovej konferencii v Paríži zabezpečila Sony Corporation.

Na takéto platené pracovné cesty chodí kopa našich novinárov, kedy o tom začnú otvorene písať?
gabriel // 4:25 PM


______________________

Monday, October 06, 2003:

Who is Daniel Pipes?: František Šebej z Domina fórum napísal článok o histórii Jeruzalema ($) (historicky vraj patrí židom a kresťanom, no nie aj moslimom, ako to oni teraz tvrdia) a ako svoj hlavný zdroj spomína Daniela Pipesa, „špecialistu na Blízky východ.“ To však nie je férový popis od Šebeja. Pipes je pro-izraelský hardliner a konzervatívec, pre ktorého jediným riešením konfliktu je vojenská porážka Palestínčanov izraelskou armádou. Šebej má právo citovať zdroje aké on považuje za dôležité, ale bolo by fajn, keby ich pre čitateľov aj označoval primerane.

Bono a vstup Británie do EÚ: Mirka Kernová zo SME o oslave vstupu do únie píše:

Podľa tradície by mala známa osobnosť zo Slovenska vystupovať v mene krajiny pri vítaní do únie. Keď vstupovala do únie Veľká Británia, hovoril za ňu Bono z rockovej skupiny U 2.

Británia vstúpila do EÚ v roku 1973. Bono sa narodil v Dubline (Írsko) v roku 1960.

PS V inom článku o plánoch slovenskej vlády na vstup Kernová píše:

V piatich najčítanejších denníkoch (Nový Čas, SME, Pravda, Új Szó, Nový deň) vyjdú do konca roka tri tematické prílohy.

Podľa prieskumu zo začiatku roka 2003, na ktorý sa SME vo svojich inzerátoch odvoláva, je štvrtý Šport, piaty Korzár, šiesta Národná Obroda...Takže celkom podľa čítanosti to asi nebude.

Rozhovor so šéfom odborárov Saktorom: ponúka ostatné číslo TRENDU – a je výborne vedený novinármi. Hovorí o Saktorovi ďaleko viac ako všetko opisy štrajkov.

PS Saktor v jednej odpovedi tvrdí, že o dôchodkovej reforme u nás ľudia mimo Bratislavy veľa nevedia. Aj nám v INEKO sa zdá, že ľudia si prechod na zvýšenú zásluhovosť vôbec neuvedomujú (ľudia aj s vysokými príjmami, ktorí si manažujú príjem tak, že platia odvody len z minimálnej mzdy, budú mať tým pádom minimálne dôchodky – uvedomujú si to?). Možno by to stálo za nejakú reportáž, čo vlastne o týchto veľkých zmenách ľudia mimo centier vedia. A ešte jeden tip na reportáž: čo tak zájsť do nejakých regiónov či obcí, kde mala SDKÚ vo voľbách vysokú podporu, že ako vidia stranu teraz, Šimko Dzurinda a spol.

PPS Keď už som spomínal ten článok SME o Eurowebe a .sk doménach a monopole: Jozef Andacký v TRENDE to má oveľa lepšie vysvetlené, dokonca aj s rozhodnutím Protimonopolného úradu.
gabriel // 3:27 PM


______________________

Sunday, October 05, 2003:

Priateľstvo s novinármi: Bývalý šéf NBÚ Ján Mojžiš hovorí o priateľstve a „osobnom vzťahu“ s podnikateľom Milošom Žiakom v rozhovore pre Pravdu v sobotu (nie online), či v rozhovore v piatok pre SME. Žiak koncom augusta v rozhovore pre SME tiež hovoril o svojom „vzťahu“ s Mojžišom. Zároveň spomenul, že šéfredaktor SME Martin M.Šimečka je jeho najlepší priateľ z čias komunizmu. Aj Žiak aj Mojžiš boli na začiatku februára na tradičnom plese denníka SME. Sám denník to nakoniec nijako neskrýval, skôr naopak ($). Hlavná fotka z plesu ukazuje za prestretým stolom dva páry usadené vedľa seba. Komentár SME k fotke znie:

Generálny riaditeľ Petit Press Alexej Fulmek s manželkou Denisou (vľavo) v rozhovore s manželkou predsedu Izraelskej komory na Slovensku, podnikateľa Miloša Žiaka (druhý sprava), Marinou počas vystúpenia Sisi Sklovskej.

O plesoch veľa neviem, ale len tak náhodou asi ľudia nie sú usádzaní vedľa šéfa vydavateľstva. Iná fotka ukazuje ďalší pár s nasledovným textom:

Riaditeľ Národného bezpečnostného úradu Ján Mojžiš (na fotografii s manželkou) sa na plese SME už tradične výborne bavil. Nebolo na ňom badať známky únavy ani napriek tomu, že deň pred naším plesom absolvoval ešte jeden. „Myslím, že na vašej akcii zakončím tohoročnú plesovú sezónu. Nie som plesový tip, ale uznávam, že aj manželka má právo sa zabaviť. Veľmi ma prekvapilo, že som bol vyzvaný už na úvodný tanec, lebo môj čas prichádza až po polnoci. Inak tancujem rád, možno vás mätie moja figúra, ale kedysi som tancoval vo folklórnom súbore.“

Zdá sa mi teda, že medzi Žiakom, Mojžišom, Fulmekom a Šimečkom existujú už istú dobu blízke priateľské vzťahy. Je to problém?

Ani nie, je to ich vec. Skutočný problém nastal s kauzou skupinka a odvolávaním Mojžiša. Problém preto, lebo denník SME je nútený vývojom udalostí písať o priateľoch svojho šéfredaktora a vydavateľa. Teda na jednej strane je snaha denníka a jeho reportérov objasňovať kauzu s odstupom a profesionálne hľadať jej príčiny i dopady, na druhej strane je táto snaha kompromitovaná podozrením o priateľských vzťahoch hlavných ľudí v SME a hlavných ľudí v kauze. Podozrenie je o to väčšie, že mnoho informácií stojí na dohadoch a anonymných zdrojoch, kde je priestor na manipuláciu značný.

Čo s týmto konfliktom záujmov? SME o kauze nemôže nepísať. Nedá sa ani nahradiť redaktor, lebo sa to týka celého denníka. Myslím, že najefektívnejšie môže SME konfliktu čeliť tým, že Šimečka či Fulmek by svoje vzťahy k Žiakovi a Mojžišovi čitateľom vysvetlili v osobitnom stĺpčeku. Šlo by o to dať verejnosti najavo, že SME si uvedomuje svoj konflikt záujmov (nech už je skutočný, alebo to len tak vyzerá) a snaží sa ho minimalizovať. Napríklad zvýšením počtu editorov, možno aj externých, pri článkoch o skupinke a Mojžišovi. Takéto vysvetlenie by bolo krokom k väčšej transparentnosti médií u nás. Laura Kelly, americká novinárka, ktorá učí etiku žurnalistiky po celom svete už mnoho rokov (a je mojou bývalou profesorkou), dodáva, že takýto krok vedenia SME by zároveň bol využitou šancou ukázať zodpovednosť voči čitateľom, a uviesť ich do komplikovanosti tvorby spravodajstva, v ktorej médiá často operujú. Takýto výchovný moment by mal vo svojom dôsledku prispieť k tlaku verejnosti na novinárov smerom k transparentnosti: podľa pozitívneho príkladu SME by sa hodnotili aj iné médiá.

V neposlednom rade by podobné vysvetlenie mali dostať aj samotní reportéri SME (pokiaľ sa tak už nestalo). Aj ich práca a články sú pred verejnosťou v tieni vyššie uvedeného konfliktu – od vedenia by si teda zaslúžili priestor na diskusiu.

Verejné objasnenie vzťahov už mešká viac ako mesiac. Better late than never.

PS Čože len robia mediálni reportéri v ostatných, konkurenčných médiách, že o konfliktoch v SME sa nepíše a nehovorí? To sme všetci kamaráti, či každý na každého niečo má?
gabriel // 5:28 PM


______________________


This site is powered by Blogger because Blogger rocks!

Weblog Commenting by HaloScan.com









"I always turn to the sports page first…. They record people’s accomplishments; the front page, nothing but man’s failure."
Earl Warren, former Chief Justice, US Supreme Court, 1968


Hlavny sponzor projektu:
INEKO

Podporuje:
Slovakia Online


O projekte

Listy Citatelov

Komentare

Linky

Kontakt
slovakpresswatch@hotmail.com
Archives
08/04/2002 - 08/11/2002 08/11/2002 - 08/18/2002 08/18/2002 - 08/25/2002 08/25/2002 - 09/01/2002 09/01/2002 - 09/08/2002 09/08/2002 - 09/15/2002 09/15/2002 - 09/22/2002 09/22/2002 - 09/29/2002 09/29/2002 - 10/06/2002 10/06/2002 - 10/13/2002 10/13/2002 - 10/20/2002 10/20/2002 - 10/27/2002 10/27/2002 - 11/03/2002 11/03/2002 - 11/10/2002 11/10/2002 - 11/17/2002 11/17/2002 - 11/24/2002 11/24/2002 - 12/01/2002 12/01/2002 - 12/08/2002 12/08/2002 - 12/15/2002 12/15/2002 - 12/22/2002 12/22/2002 - 12/29/2002 12/29/2002 - 01/05/2003 01/05/2003 - 01/12/2003 01/12/2003 - 01/19/2003 01/19/2003 - 01/26/2003 01/26/2003 - 02/02/2003 02/02/2003 - 02/09/2003 02/09/2003 - 02/16/2003 02/16/2003 - 02/23/2003 02/23/2003 - 03/02/2003 03/02/2003 - 03/09/2003 03/09/2003 - 03/16/2003 03/16/2003 - 03/23/2003 03/23/2003 - 03/30/2003 03/30/2003 - 04/06/2003 04/06/2003 - 04/13/2003 04/13/2003 - 04/20/2003 04/20/2003 - 04/27/2003 04/27/2003 - 05/04/2003 05/04/2003 - 05/11/2003 05/11/2003 - 05/18/2003 05/18/2003 - 05/25/2003 05/25/2003 - 06/01/2003 06/01/2003 - 06/08/2003 06/08/2003 - 06/15/2003 06/15/2003 - 06/22/2003 06/22/2003 - 06/29/2003 06/29/2003 - 07/06/2003 07/06/2003 - 07/13/2003 07/13/2003 - 07/20/2003 07/20/2003 - 07/27/2003 07/27/2003 - 08/03/2003 08/03/2003 - 08/10/2003 08/10/2003 - 08/17/2003 08/17/2003 - 08/24/2003 08/24/2003 - 08/31/2003 09/14/2003 - 09/21/2003 09/21/2003 - 09/28/2003 09/28/2003 - 10/05/2003 10/05/2003 - 10/12/2003 10/12/2003 - 10/19/2003 10/19/2003 - 10/26/2003 10/26/2003 - 11/02/2003 11/02/2003 - 11/09/2003 11/09/2003 - 11/16/2003 11/16/2003 - 11/23/2003 11/23/2003 - 11/30/2003 11/30/2003 - 12/07/2003 12/07/2003 - 12/14/2003 12/14/2003 - 12/21/2003 12/21/2003 - 12/28/2003 01/04/2004 - 01/11/2004 01/11/2004 - 01/18/2004 01/18/2004 - 01/25/2004 01/25/2004 - 02/01/2004 02/01/2004 - 02/08/2004 02/08/2004 - 02/15/2004 02/15/2004 - 02/22/2004 02/22/2004 - 02/29/2004 02/29/2004 - 03/07/2004 03/07/2004 - 03/14/2004 03/14/2004 - 03/21/2004 03/21/2004 - 03/28/2004 03/28/2004 - 04/04/2004 04/04/2004 - 04/11/2004 04/11/2004 - 04/18/2004 04/18/2004 - 04/25/2004 04/25/2004 - 05/02/2004 05/02/2004 - 05/09/2004 05/09/2004 - 05/16/2004 05/16/2004 - 05/23/2004 05/23/2004 - 05/30/2004 05/30/2004 - 06/06/2004 06/06/2004 - 06/13/2004 06/13/2004 - 06/20/2004 06/20/2004 - 06/27/2004 06/27/2004 - 07/04/2004 07/04/2004 - 07/11/2004 07/18/2004 - 07/25/2004 07/25/2004 - 08/01/2004 08/01/2004 - 08/08/2004 08/08/2004 - 08/15/2004 08/15/2004 - 08/22/2004 08/22/2004 - 08/29/2004 08/29/2004 - 09/05/2004 09/05/2004 - 09/12/2004 09/19/2004 - 09/26/2004 09/26/2004 - 10/03/2004 10/03/2004 - 10/10/2004 10/10/2004 - 10/17/2004 10/17/2004 - 10/24/2004 10/24/2004 - 10/31/2004 10/31/2004 - 11/07/2004 11/07/2004 - 11/14/2004 11/14/2004 - 11/21/2004 11/21/2004 - 11/28/2004 11/28/2004 - 12/05/2004 12/05/2004 - 12/12/2004 12/12/2004 - 12/19/2004 12/19/2004 - 12/26/2004 01/01/2006 - 01/08/2006



TOPlist